Går ikke i skole og sidder alene
brevkassespørgsmål af
Gameren
15 år
Jeg går ikke i skole mere og har ikke været der i et år. Jeg hænger bare på mit værelse. Det er egentlig ikke hvad jeg vil, men hverken min mor og far eller jeg ved hvordan vi kan ændre det. Jeg kender en som har gået i gaming-grupperne. Måske er det noget for mig og en måde at komme ud. Jeg gamer meget. Hvordan kan jeg komme med?

Svar:
Kære ”Gamer”
Det er rigtig godt, du skriver. Jeg kan godt forstå, hverken du eller dine forældre ved, hvordan I lige skal gøre. Det lyder til at være en svær situation. Men jeg synes, det er sejt, du rækker ud, og at du egentlig gerne vil have ændret på din situation. Jeg tænker, der måske er flere grunde til, at du ikke går i skole, og jeg håber, du får noget hjælp til det?
Du kan kontakte ”ungekontakten” – der kan du blandt andet få hjælp til, hvordan du kan komme med i gaming-gruppen og man kan også dræfte, om der er andet man har brug for hjælp til.
Du eller en af dine forældre kan ringe til Ungekontakten på 89405200 på alle hverdage mellem 09.00 – 15.00.
Man kan også bare dukke op uden at have bestilt tid. Der er åbent for personlige henvendelser mandag – torsdag fra kl 12.00 – 15.00. Ungekontakten holder til på Skanderborgvej 156, 8260 Viby.
Jeg håber det lykkes for dig.
MVH Ungekontakten