Ubeskyttet samleje
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Jeg har lige haft sex med en pige. (Ubeskyttet). Og også haft oral, med 2 piger. Det var almindeligt sex. Jeg ved ik om man skal blive testet el hvad man ellers skal. Håber i kan rådgive mig. Ps synes ik jeg har nogen symptomer. .

Svar:
Kære du
Skønt spørgsmål du stiller, omkring det med sikker sex og at blive testet!
Det er altid en god ting at huske at beskytte sig, særligt hvis man ikke har en fast sexpartner! Alene af den årsag, at P-piller ikke beskytter mod seksuelt overførte sygdomme. Det er kun kondom der kan det. Så derfor vil jeg også anbefale dig, at du tager en tur forbi lægen og bliver testet.
Når først man har en seksuelt overført sygdom, som fx klamydia, så kan det hurtigt smitte videre, også ved oralsex.
Derfor håber jeg du fremover vil være mere opmærksom på at bruge kondom, både for din egen sundhed, men også pigerne du er sammen med, da det langt fra er altid man lige får symptomer på de seksuelt overførte sygdomme.
Venligst Rose