Så min venindes far onanere
brevkassespørgsmål af
Camilla
13 år
For nogen tid siden skulle jeg være en weekend hos min veninde. Hendes mor var på arbejde om aftenen fordi hun er sygeplejerske så vi var alene med hendes far. Efter aftensmaden gik vi op på min venindes værelse. Senere skulle jeg ud og tisse og det hastede meget så jeg tog hendes forældrenes toilet som er tættest på. Mens jeg sad og tissede opdagede jeg at der var lys i saunaen, jeg gik hen og kiggede gennem ruden i døren. Indenfor lå min venindes far helt nøgen på ryggen og spillede pik ad, jeg kunne ikke rigtig lade være med at kigge han har en stor en og jeg har aldrig set det i virkligheden. Jeg så på indtil der kom en masse sperm som sprøjtede op ad maven på ham, først da det var sket og han begyndte at rejse sig listede jeg stille ud ad toilettet. Jeg har ikke sagt til min veninde at jeg har set det og næste morgen turde jeg næsten ikke kigge på ham. Jeg føler dårlig samvittighed men vil gerne se det igen, det er nogen underligt noget.

Svar:
Kære Camilla.
Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du har skrevet herind omkring din oplevelse med at se dit venindes far onanere, og at du nu på den ene side føler dårlig samvittighed over at have set det, men at du på den anden side har lyst til at se det igen.
Først vil jeg starte med at sige, at det er meget naturligt at blive nysgerrig på og udforske sine seksuellse sider. Det er en helt naturlig del af den udvikling man gennemgår, når man er kommet i teenagealderen og puberteten. Så det er altså helt forståeligt, at du kom til at kigge gennem ruden, da du opdagede, hvad der foregik.
Jeg vil dog også sige, at det kan få nogle konsekvenser, hvis du fortæller det til din veninde, eller ser det igen, næste gang du er på besøg. Hvis din venindes far opdager, at du kigger på ham mens han onanerer, kan det meget nemt ende i en ubehagelig situation for jer begge, og det vil sikkert blive meget akavet mellem jer. Din venindes far vil sandsynligvis føle sig krænket, hvis han opdager, at du kigger på ham, mens han onanerer. Derfor vil jeg også fraråde dig at gøre det igen.
Det er okay, at du blev draget af det i situationen, og det skal du ikke have dårlig samvittighed over. Men hvis du gør det igen og bliver opdaget, vil du nok opleve at det kan blive meget akavet mellem både din venindes far og dig, og også mellem din veninde og dig. Han vil højst sandsynligt blive skræmt, og det vil gøre det ubehageligt for dig. Der er stor forskel på at tænke, at noget kunne være frækt, og så på de konsekvenser det kan have at udføre det.
Derfor vil jeg opfordre dig til, at du fremover holder det ved den oplevelse, du har haft og holder det til din fantasi om at at se det igen. I stedet kan du prøve at søge nogle andre muligheder for at fantasere eller gøre noget selv.
Du er på ingen måder alene om at fantasere om en person, der er ældre end dig selv. Mange unge tænder på ældre og mere modne personer, og det er der overhovedet ikke noget forkert i. For mange handler det måske om at ældre personer kan udstråle mere modenhed og mere livs- og seksuel erfaring end yngre personer. Og det er også noget af det fede ved en seksuel fantasi. Man kan og må fantasere om præcis det, som man har lyst til. Rigtig mange har perioder hvor de fantaserer om en lærer, en træner, en kendt person eller noget helt andet. Det er "kun" en fantasi og det er din private fantasi, som er helt okay, at du har.
Når du engang skal have sex, er det sikkert rart at gøre det med en, der er mere jævnaldrende med dig, som du kender, er tryg ved og stoler på. På den måde kan du lige så stille prøve dig frem med hvilke ting du kan lide i forhold til sex, uden at komme til at gøre noget, du måske alligevel ikke havde lyst til. Og indtil videre er det helt fint at bruge din fantasi.
Jeg håber, at du kunne bruge svaret.
Kærlig hilsen
Gro.