Ubehageligt Onani
brevkassespørgsmål af
Mads
13 år
Hej Cyperhus, jeg er en 13 årlig dreng som har et problem. Jeg spermede for første gang for leden dag. Jeg syntes ikke det var rart at sperme. Lad mig prøve forklare min oplevelse: Da jeg var begyndt at onanere var det dejligt som altid. Pludselig fik jeg en orgasme, da jeg fik den blev jeg svimmel og måtte lægge mig på gulvet fordi jeg fik det dårligt. Lige inden jeg spermede føltes det som om at min pik blev så stiv som den aldrig havde været før,(er det normalt?) Imens føltes det som om at min pik gav nogle ryk (er det normalt?) og jeg begyndte at sperme. Jeg fik det dårligt af at sperme sådan og det føltes ikke rart. Har ikke lyst til at gøre det igen. Der kom rigtigt rigtigt meget sperm. Idag onanerede jeg også og blev utilpas igen så jeg stoppede inden jeg kom. Ved ikke om det er normalt og kan man gøre noget imod det? Håber i vil hjælpe :)

Svar:
Hej Mads
Det lyder ikke rart, at du blev utilpas af at onanere. Den umiddelbare forklaring, jeg kan komme på, er, at det måske kan føles ubehageligt for dig, fordi orgasmen også ledsages af fysiske symptomer så som hjertebanken, øget puls, hurtig vejrtrækning og svedtendens - lidt ligesom hvis man har dyrket motion. Måske er det nogle af disse symptomer, som får dig til at føle dig utilpas og svimmel? Det kan også godt være, at din krop ikke endnu er vant til, at der løber en masse blod ned i din pik, når den bliver hård, og det kan gøre dig svimmel eller give dig en fornemmelse af at skulle besvime? Det kan være, at det var den øgede blodtilførsel, som fik dig til at føle, at din pik var mere stiv end normalt? Du kan prøve at onanere, mens du ligger ned, tage det stille og roligt og så se, om det kan gøre en forskel. Det kan godt være, at du skal prøve det af et par gange og øve dig i at slappe af undervejs, før du ved, om det gør en forskel.
Hvis ikke det gør en forskel, kan det være, at du skal tage en snak med din læge omkring det. Onani skal helst føles rart og ikke gøre en utilpas. Så måske har lægen en god forklaring, hvis det ikke er noget af ovenstående?
De bedste hilsner
Marie