Flirt/god ven? Vil ik noget med ham :|

brevkassespørgsmål

Flirt/god ven? Vil ik noget med ham :|

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Hey CB :*

Der er den her dreng jeg kender, og jeg syntes at han er rigtig sød, men vil bare være venner med ham. Hver gang vi er sammen snaver vi og sådan noget jeg har også sovet ved ham flere gange som om at vi er kærester også selvom vi ikke er. Jeg syntes det var hyggeligt nok indtil han spurgte om vi skulle komme sammen. Jeg har jo ikke følelser for ham og han bliver ved med at sige at han er vild med mig osv... Nu har jeg undgået ham i 2 måneder fordi at jeg ikke syntes det ville være fair over for ham hvis jeg kyssede med ham og han var vild med mig, men jeg ikke er vild med ham. Det er lidt irreterende da han jo var/er en mega god ven. Såeh.. What to do??

Svar:

Hej med dig

Når man står i en situation, som man ikke helt kan overskue, så kan det være rart at få andres tanker om det hele. Det er super sejt at du skriver herind, og dit spørgsmål er meget relevant for både dig og mange andre. Hvad gør man lige, når ens ven/veninde har fået følelser for én. Det kan være svært at finde ud af.

Du skriver, at du ser den her dreng som en god ven, men ikke mere end det. Han har dog fået følelser for dig, og det er du ikke så glad for. Det er helt forståeligt, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre, når du helst bare vil være venner. Når man er gode venner, kan det være hyggeligt at lave alt muligt sammen. Og man kan godt opleve at have lyst til at putte og kysse, fordi det giver en rar følelse i maven, selvom man ikke har følelserne med i det. Det kan dog sagtens have været forvirrende for ham, at I har kysset - og særligt når han har haft følelser for dig. Så kan det nemlig sende signaler om, at du også ser jer som mere end venner. Når man kysser, så ligger de fleste noget mere i det. Så han er nok blevet forvirret over de forskellige signaler. Det giver mening, at du har lyst til at undgå ham, og helst ikke vil sætte gang i flere følelser. Jeg vil dog anbefale dig at tage en snak med ham og fortælle, hvordan du har det. På den måde kan I få lagt kortene på bordet og komme videre derfra. På den måde skal I ikke gå rundt og være nervøse for at møde hinanden eller have en dårlig smag i munden, når I kommer til at tænke på den anden. Der er mange forskellige måder at tage sådan en snak på, og det kan enten være ansigt til ansigt eller over telefonen/messenger. Hvad du gør, kommer helt an på, hvad du vil have det bedst med. Hvis du føler dig tilpas, så bliver det formentlig en mere behagelig samtale - også selvom den kan blive svær og hård. Måske bliver det svært for ham at fortsætte som venner bagefter, og det er forståeligt, hvis han har følelser for dig. Men med tiden vil det muligvis blive nemmere for ham.

Du står og har mistet kontakten til en god ven, og det kan føles ensomt og trist. Derfor vil jeg anbefale dig at finde en god veninde og snakke med det hele om. Det kan være rart at kunne snakke med en anden om tanker og følelser og samtidig få et andet syn på tingene. Derudover kan det være befriende at kunne lave noget hyggeligt sammen med nogen, sådan at man ikke bliver helt opslugt af svære tanker. Du er selvfølgelig også meget velkommen herinde på siden, hvis du har brug for at chatte med en voksen, læsse tanker af eller søge gode råd fra andre unge i debatten.

De bedste hilsner fra Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål