jeg er en ryger

brevkassespørgsmål

jeg er en ryger

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hejsa jeg er en dreng på 15 år og jeg er fast ryger og jeg vil gerne stoppe men kan ikke jeg har brug for noget der kan hjælpe mig inden i jeg har en kæreste der vil have mig til og stoppe og jeg vil os selv stoppe men kan bare ikke selv håber i vil besvar det her

Svar:

Flot at du gør klar til rygestop!

Det er helt normalt at forsøge et rygestop flere gange før det lykkes. Nøglen er at blive ved, og ikke give op. Det er rigtig fornuftigt at række ud efter hjælp, som du har gjort ved at skrive.

Du kan få hjælp flere steder. Et af stederne er på www.xhale.dk

Her finder du et digitalt rygestopprogram og en app. Det hele er gratis.

Xhale er rygestophjælp til unge, der ønsker at blive røgfri. Xhale følger dig hele vejen – fra du beslutter dig for at stoppe, til du er røgfri.

Når du har tilmeldt dig, får du løbende sms’er og e-mails med tips og hjælp til at gennemføre dit rygestop. Du finder øvelser, videoer og blogs. Du har din egen personlige side, og du kan selv uploade videoer og skrive på bloggen.

Du kan også ringe til Stoplinien på 80 31 31 31. Her kan du snakke med nogle dygtige rådgivere, som både ved meget og er gode til at motivere og støtte unge i rygestop.

God vind med rygestoppet :-)

Mange hilsner

Birgit

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål