Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Tandlæge

brevkassespørgsmål

Tandlæge

brevkassespørgsmål af
Asta
19 år

Hvornår kan man gå gratis til tandlægen, når man er over 18?

Svar:

Hej Asta

Tak for dit spørgsmål.

Jeg tænker dit spørgsmål udspringer af den nye tandplejelov omkring gratis tandlæge til om med 21år. Dette tilbud/denne lov gælder i år kun for børn født i 2004 og dermed bliver 18år her i 2022. Næste år medtager man så årgang 2005 osv.

Da jeg kan se at du er 19år gælder tilbuddet desværre ikke dig, og du skal derfor, som det altid har været, selv betale for at gå til tandlægen.

Men det er slet ikke så dyrt som man går og tror. Hvis du har et pænt tandsæt og blot har brug for et tandeftersyn og en tandrensning koster det omkring 300kr. Hvis tandlægen vurderer at du skal have taget røntgenbilleder så koster det omkring 500kr.

Mange hilsner

Mia, tandlægen

Mias billede
Mia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål