For store patter
brevkassespørgsmål af
Jens
17 år
Hej jeg en en dreng på 17 som hedder jens jeg er lidt usikker på mine enorme patter det ligner to mexicanske pandekager med fyld. Hvad gør jeg!!!!

Svar:
Hej Jens
Nogle drenge udvikler noget der kan ligne bryster, og det kan for nogle være meget generende. Hvis det er det du oplever, synes jeg du skal overveje at tage en snak med din læge. Når drenge udvikler bryster kan det f.eks skyldes overvægt, men det kan også skyldes nogle hormonelle ubalancer.
I nogle tilfælde kan det også skyldes, at man træner sin brystmuskel på en uhensigtsmæssig måde, så man kun træner dele af musklen, og den derfor får en uønsket form, der kan få det til at ligne bryster.
Lige meget om det er det ene eller det andet, tænker jeg at en læge, vil være et godt sted at starte.
Mange hilsner Julie