Knæskade?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Jeg er er en pige på 17 år og sagen er den, at for nogle år tilbage, faldt jeg på min cykel og fik et ar, der stadig er der den dag idag. og så her i år, faldt jeg på min cykel igen, og et par dage efter faldt jeg også på mit arbejde og slog mine knæ lige ned i jorden. Så efter noget tid, gik jeg selvfølgelig til lægen med det, bare for at se, om der var noget for at være på den sikre side. og hun sagde så, at der intet var at se med det ene knæ, men at min knogle på det andet havde "vokset" af sig selv p.ga en overbelastning. og sådan nogle ting. Nu er problemet så bare, at det er de knæ t, hun sagde, der ikke var noget i vejen med, der er begyndt at gøre mest ondt og det gør også oftere ondt, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre? eller hvad man kan gøre, for måske sådan at " heale" hvis det er forståeligt. - en forvirret pige

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå hvis du er frustreret over at have smerter i knæene(mest det ene). Der kan godt være en sammenhæng mellem de smerter du oplever nu, og de uheld du har været ude for, men det kan selvfølgelig også være noget helt andet.
Når man går til læge undersøger og vurderer lægen ud fra et øjebliksbillede, hvilket vil sige at der sagtens kan være sket noget med det knæ, som ikke fejlede noget, siden du var hos lægen.
Hvis det ene knæ har fået en overbelastningsskade, kan det også ske i det andet. Måske som følge af de her uheld, måske på grund af en måde du overbelaster dine knæ nu, til træning, på arbejde eller noget helt andet?
For at finde ud af hvad du kan gøre for at heale knæet, er du nødt til at finde ud af hvad smerterne skyldes, så mit råd er, at du skal tilbage til din læge, og forklare at noget har ændret sig siden sidst.
Mange hilsner Julie