stemmehørring og selvmords tænker
brevkassespørgsmål af
Simone
27 år
er hvor jeg ser og høre ting der ikk er der. jeg kan opleve tilværelsen af mennesker som jeg ikk kan se. jeg kan hører stemmer. Opleve at nogen rør ved mig selvom der ikk er nogen. jeg kan føle andre kan læse/hører mine tanker. jeg kan føle mig overvåget og forfulgt.. det er sådan jeg oplever er det så ensbetydende med at det er skizofreni?? og så har jeg været udsat for også har jeg også jeg haft i ca siden august september haft merridt om voldtægt tæv mobning og systematisk vold og jeg kan knap nok hænge sammen ret meget mere og jeg har prøvet alt for at gøre mig naturligt træt jeg ved at det er fordi jeg har haft de oplevelser men hvad skal man gøre når man får flashback om dagen 24/7 og merridt om natten som man ikke kan vågen op fra håber at du kan give mig et svar for ærlig talt føler jeg mig meget megetløs

Svar:
Kære Simone
Det er godt du skriver, for det er tydeligt at du har det rigtig svært og har brug for hjælp nu.
Cyberhus er et brevkassetilbud for børn og unge, og vi kan derfor ikke hjælpe voksne.
Men jeg kan give dig en link til steder hvor jeg ved du kan finde hjælp.
Livslinien har åben hver dag mellem 11-03, og her kan du ringe eller chatte anonymt med en rådgiver, når dine selvmordstanker dukker op. Du kan læse mere om dem her
Hvis du har været udsat for overgreb, er det desværre almindeligt at få nogle rigtig svære tanker om det bagefter. Hos Center for voldtægtsofre kan de tilbyde hjælp til de her tanker.
Hvis du kan mærke at stemmerne og tankerne pludselig bliver umulige at overskue, kan du ringe til den psykiatriske skadestue, som er lidt som en almindelig skadestue, bare, hvor de kan hjælpe med svære tanker. Du kan finde den der er tættest på dig her
Jeg håber du kigger nærmere på de her muligheder og søger mere hjælp.
Mange tanker
Niels-Christian