Sperme virker ikke
brevkassespørgsmål af
Felix
11 år
Hej jeg er en dreng på 11 der onanere. Når jeg onanere kam jeg ikke få min pik til af sperme kan i give mig et forslag til af få min pik til af sperme?

Svar:
Kære 11 årige dreng.
Du fortæller at du ikke kan sperme når du onanerer, hvilket faktisk er helt normalt ikke at kunne, når man er 11 år gammel. De fleste drenge vil opleve mellem 12-14 års alderen, at de begynder at kunne få sperm ud af pikken når de ornanerer og kommer. Nogle oplever at være yngre, og andre ældre. Der er ikke noget der på den front er unormalt.
I starten kan det være en hel klar væske, som ofte er lidt klistret, når den kommer ud, og med tiden vil den ofte blive mere hvidlig. Så længe den er klar eller hvidlig, er væsken helt normal.
Når du ikke kan allerede nu, hænger det sammen med de hormononer din krop skal kunne udvikle, for at komme i puberteten. Så i takt med at du bliver ældre, vil du nok opleve de næste år, at du begynder at kunne producere sperm. Man kan ikke gøre noget for at få den udvikling til at ske hurtigere. Lige pludselig kommer den bare, og i starten kommer der oftere en mindre portion væske, som med tiden kan blive større, i takt med kroppen bliver mere og mere færdigudviklet.
Jeg håber det kan give dig lidt ro.