Sort i mine trusser
brevkassespørgsmål af
Melissa
17 år
Hejsa. Jeg har nu et par gange opdaget når jeg har lyse trusser på, at mine trusser er lidt våde og sorte i midten. Jeg tror ikke det kan være menstruation, for det kommer også i midten af mine cyklus/i ægløsningsperioden… Hvad kan det være???

Svar:
Kære Melissa
Tak for dit spørgsmål.
Det er helt normalt at udflåd konsistensen, lugten og mængden ændrer sig ifm. ægløsning. Oftest er det i form af øget udflåd med lidt sejere, klistrede elementer i. Det er også helt normalt og ufarligt at pletbløde ifm. ægløsning, hvilket kan være mørkebrunt/sort, rødt eller lyserødt.
Hvis du oplever hyppig og uregelmæssig brunt/sort udflåd uafhængigt af ægløsning eller menstruation, eller hvis det lugter grimt eller du har nogle andre gener, anbefaler jeg, at du opsøger din egen læge for nærmere afklaring.
Jeg håber det besvarede dit spørgsmål.
Venlig Hilsen
Bircan