Stikker af
brevkassespørgsmål af
Jonas
18 år
Hej jeg er en 18årig dreng der er stukket af fra Odense til Kolding og nu skriver dem fra bostedet til mig hvor jeg er jeg vil bare gerne være langt væk fra dem jeg har også lige mistet min ven men der er en der bor i Kolding jeg har det godt sammen med jeg magter ikke at de finder mig hvad gør jeg

Svar:
Kære Jonas
Mon du har læst svaret på brevet der tidligere er skrevet om det med at stikke af, og set om der er nogle af de muligheder der kunne være hjælpsomme?
Det er super vigtigt du får hjælp til det her, og ikke stikker af. At stikke af er ikke en holdbar løsning på sigt, men kun lige her og nu. Hvis ikke du selv vender tilbage til bostedet, vil de herefter efterlyse dig til politiet, og det kan give dig ret alvorlige problemer med oveni rygsækken.
Er der nogen der kender til hvor svært du går og har det?
Jeg vil kraftigt anbefale dig at kontakte headspace i Frederecia, tage fysisk derhen og få hjælp til din situation. Det her er ikke noget du hverken kan eller skal klare alene.
Du skriver ikke noget om, hvilket type bosted det er, og hvorfor du er der. Men det lyder til at du virkelig ikke trives med at være der og derfor er det bare enormt vigtigt du får hjælp til at finde ud af, om der skal findes en anden løsning til dig. Det er kun kommunen der kan være med i denne beslutning, men grundet din alder har de pligt til også at høre dig og så vidt muligt følge det.
Du skriver du er 18 år, og derfor er du reelt myndig. Så jeg bliver meget nysgerrig på den type intistution du er på og hvor længe du har været der.
Jeg kan ikke understrege tydeligt nok, hvor vigtigt det er at du får hjælp nu!
Hvis du ikke kan tage til Frederecia, vil du så ikke ringe til Bisidderordnignen hos Børns Vilkår på tlf 35 5555 59 de har åbent alle hverdage 9-16 og kan ofte rykke hurtigt ud. Især i akutte situationer som din er!
Venlig hilsen fra Rose