Har brug for hjælp

brevkassespørgsmål

Har brug for hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Oprettet 7 måneder 5 dage siden

Hej Cyberhus Mit spørgsmål er, kan man godt få fjernet klitoris? Tror jeg lider af ufrivillige orgasmer, fordi jeg har en snurren ved klitoris, følelse af en orgasme og det kommer næste hver dag og er så irriterende. Tænkte bare at hvis man fik fjernet klitoris, så ville det gå væk. Tør ikke gå til lægen eller fortælle det til min mor, da jeg synes det er et pinligt problem.

Svar:

Kære du

Det lyder meget frustrerende at være dig. Det der skulle være dejligt, er blevet meget generende for dig.

Det er helt med rette du søger hjælp og ikke et problem, du skal være pinlig over.

 Jeg tror dog ikke, at løsninge vil være at fjerne klitoris. Kirurgisk fjernelse af klitoris tilsvarer en variant af omskæring og er som sådan ikke noget, der praktiseres i Danmark. Dette kan også medføre en kronisk smerteproblematik i området.

Jeg vil klart anbefale dig, at kontakte din læge, der kan henvise dig til sexologisk klinik i den region du hører til.

Din læge er vant til at hører om problemer og gener fra alle dele af kroppen nogle værre end andre. Jeg vil forvente at dine gener bliver håndteret professionelt, det skal ikke afholde dig fra at søge hjælp.

Så en operation er ikke en god løsning på dit problem, men med de tanker har du brug for proffesionel hjælp lg det får du bedst via lægen.

Du ønskes alt det bedste.

Med venlig hilsen

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål