Kondom inde i mig

brevkassespørgsmål

Kondom inde i mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 2 måneder 4 dage siden

Hej Min kæreste og jeg var sammen for 3 dage siden, og havde opdagede at kondommet var forsvundet lidt efter, men tænkt den nok bare var et sted på sengen og tog et nyt og fortsat. Her 3 dage efter kunne jeg mærke noget stort da jeg skulle tørre efter jeg havde tisset og så at det var kondommet der var faldet ud, så den har været inde i mig de sidste 3 dage. mit spørgsmål er om jeg kan risiker at bliv gravid, når han ikke kom i det kondom der har været oppe i mig. Og kan jeg godt nå at tage en fortrydselspille eller skal jeg bare vent en uge og tag en graviditetstest ?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan forstå at din kæreste og dig har været uheldige med et kondom der faldt af under samleje og du er bekymret for om du er blevet gravid.
Jeg tror du skal være meget uheldig hvis du er blevet gravid ud fra det du beskriver, specielt det at din kæreste ikke fik udløsning i kondomet gør at risikoen er meget lille.
Desværre er der ingen 100 % garantier. Hvis du er meget bekymret kan man tage den fortrydelsespille der hedder Ellaone op til 5 dage efter samlejet.
Men under alle omstændigheder nok en god idé med en graviditetstest om nogle uger og selvfølgelig opmærksom på om din menstruation kommer som den plejer.
Kan også være du skulle overveje om du skal have din læge indover i forhold til om det måske ville give dig mere tryghed og ro med en anden præventionsform end kondom. De fleste vælger p-piller, men der findes jo også andre former.

Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål