Skæve bryster
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse Mine bryster er sygt skæve og der påvirker mit selvværd. Jeg har aldrig været sammen med en dreng og jeg tør ikke tænke på hvad en dreng vil tænke om dem. Hvad skal jeg gøre.

Svar:
Hej du
Vores krop er altså nogle gange lidt skør og bryster kan også virke mærkelige. Men det er faktisk helt normalt at de kan ser forskellige ud og de fx har forskellige størrelser, hænger meget, er meget små, meget store. Man kan næsten sige, at det er mere sjældent at have helt perfekte bryster end at have 'uperfekte'.
Men selvom vi egentlig godt ved det, så kan man sagtens synes, det er hårdt hvis de ikke ser ud, som man gerne ville.  Det første, jeg vil sige er, at man siger, at bryster først er færdige med at vokse når man er ca 20 år. Så de kan stadig ændre sig i en del år endnu.  Derudover vil jeg zoome lidt ud og sige, at der er så mange, der er nervøse for at de ikke er tiltrækkende pga forskellige ting. Og for nogle drenge betyder det måske meget. Men for andre drenge vil det ikke være vigtigt, hvordan dine bryster ser ud. De vil vælge lige præcis dig, bare fordi du er dig. Og det havde jeg bare lige lyst til at sige til dig. Selvom det måske er svært at tro på lige nu.
De bedste tanker til dig herfra
Mai