Stiv
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har et spørgsmål. Skal fårhuden automatisk rulles tilbage når min pik blir stiv? Når jeg tager foruden tilbage og pik hovdet er tørt så gør det ondt når man røre ved det??? Er Det normalt???

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det godt, at du skriver til os.
Du spørger i dit brev, om forhuden automatisk skal rulles tilbage, når din pik bliver stiv.
Det er sådan, at forhuden på pikken trækker sig tilbage, når pikken bliver stiv. Men det er også sådan, at det er meget forskelligt, hvor meget forhud, man har på pikken. Derfor kan det også se meget forskelligt ud, hvordan forhuden sidder, når pikken er stiv.
Du spørger også, om det er normalt, at dit pikhovedet gør ondt, når det er tørt, og du trækker forhuden tilbage.
Og ja, det er helt normalt. Både pikhovedet og forhuden indeholder rigtig mange nerveender. Derfor er begge dele også meget følsomme. Hos nogle drenge er pikhovedet så følsomt, at det faktisk kan gøre ondt, hvis de rører ved det.
Og når pikhovedet er helt tørt kan det godt gøre endnu mere ondt.
Her til sidst får jeg lyst til at fortælle dig om en rådgivning, der hedder sexlinien.dk
Inde på deres hjemmeside kan du læse meget mere om kroppen. De har fx to sider, der handler om forhuden og pikhovedet, som du finder her:
Du kan læse mere om forhud her: https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/forhud
Du kan læse mere om pikhovedet her: https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/pikhoved
Jeg håber, du kunne bruge svaret. Du er altid velkommen til at skrive til os igen, hvis du har flere spørgsmål
Vh Laura fra cyberhus