Sex i ung alder

brevkassespørgsmål

Sex i ung alder

brevkassespørgsmål af
Laura
13 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Jeg var engang til en fest sammen med en af mine veninders bror. Han var 16 år, mens jeg var 12 næsten 13. Vi snakkede sammen meget og skrev sammen efter festen. Vi hang tid ud sammen. Vi snakkede lidt om sex og nogle ting. Vi blev kærester og der gik ca 2 uger. Jeg var på besøg ho ham, så spurgte han mig om jeg har onaneret før, hvor jeg sagde nej. Så spurgte han om han skulle hjælpe så spurgte jeg om det ikke var lidt mærkeligt. Så sagde han nej nej. Men da han gjorde det føltes det ret dejligt. Jeg kunne mærke noget vådt nede i min tisskone. Han blev ved og ved mens jeg lavede lyde, og jeg sagde stop stop og så kom der masse vand ud. Ved ikke hvordan jeg skal snakke med mine forældre om det. Hjælp mig

Svar:

Kære dig.

Når jeg læser dit brev, så bliver jeg lidt i tvivl om hvordan du egentlig har det med den oplevelse du har haft. Du skriver både at I blev lidt kærester, og at det føltes dejligt, da han rørte ved dig dernede, men samtidig så sagde du stop. Fordi han ikke stoppede, da du bad ham om det, så kan jeg forestille mig at det måske ikke var så rart for dig? Og at det måske er derfor at du gerne vil tale med dine forældre om det? Hvis du føler at han gik over din grænse, så synes jeg at det er en helt vildt god idé at du taler med dine forældre om det. Jeg vil anbefale dig at starte med at fortælle din mor om hvad der er sket, og du kan f.eks. nøjes med at fortælle at du har haft en kæreste som gerne ville røre ved dig, men at du er i tvivl om hvad det betyder. På den må kan du få hende til at fortælle mere om hvad der sker, når man f.eks. onanerer på hinanden, og en snak om hvordan man passer på sig selv.

I den forbindelse, så lyder det til at han brugte sine hænder til at røre ved dig? Du skriver godt nok om sex, men det er ikke helt klart for mig om I var seksuelle sammen eller om I havde samleje. Brugte han sin tissemand til at røre ved dig dernede? Kom tissemanden ind i dig? Du beskriver at der kom en masse vand ud, og jeg tænker at det måske var da du fik orgasme. Når man får orgasme, som typisk vil føles rigtig dejligt, så kan der godt komme noget udflåd. Men hvis han brugte sin tissemand, så kan det også have været sæd.

Uanset hvad han gjorde, så vil jeg gerne lige vende tilbage til det her med at sige stop. For han skal stoppe, når du siger stop. Det er vigtigt at du ved, at du altid gerne må sige stop, hvis du kan mærke at det ikke føles rart mere. Det gælder også selvom du så har sagt ja flere gange. Du må altid gerne sige nej eller stop - og så skal han respektere det. Det samme er jeg helt sikker på at dine forældre vil sige til dig. Selvom det kan føles pinligt at skulle snakke med sine forældre om det her, så giver det også en enorm frihed at kunne tale åbent om. Dine forældre har jo været unge engang, og de har også stået i samme situation som dig engang. De kan også give dig en helt særlig støtte, hvis du pludselig står i en situation der føles ubehagelig.

Her til sidst, vil jeg også lige nævne at det er helt normalt at vente med at dyrke sex, og du må gerne sige til ham (eller andre kærester) at du ikke føler dig klar endnu. Måske du kan overveje at prøve at røre lidt ved dig selv - hvis det føles rigtigt - så du kan blive lidt mere bekendt med onani, og din krops reaktioner på det. Onani er helt normalt, og kan være en god måde at finde ud af hvad der føles godt, og hvad der måske ikke føles godt.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg vil anbefale dig at tjekke Sexualisternes gruppechat ud. Sexualisterne er nogle unge, der fortæller åbent om deres egne oplevelser med sex, onani, kærester, osv., og du kan chatte anonymt med dem i en gruppechat. Den åbner d.16 januar, og du kan tilmelde dig gruppen her: https://gruppechat.dk/sexualisterne

Kærlige hilsner,

Camilla

SigneHs billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål