Hvad er gennemsnit?

brevkassespørgsmål

Hvad er gennemsnit?

brevkassespørgsmål af
M
14 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Jeg er meget usikker på min pik. Jeg er 14 år og den er ca 3-4 cm slap og 7-8 stiv. Er meget usikker

Svar:

Hej 14 årige dreng

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig på hvad der er normalt.

Det er faktisk sådan, at som sådan er der ikke noget der er normalt i den alder, i forhold til str for pikken. Den voksner bare forskelligt fra dreng til dreng. Nogle oplever at den vokser hurtigt, andre at den vokser langsomt. Begge dele er helt normale.

Gennemsnittet for en pik der er færdig med at vokse er 12-18 cm i stiv tilstand her i norden.

Du vil nok opleve de næste år, at den vil vokse. Der kan dog være nogle unge mænd, som oplever at den ikke bliver meget større end når de er ca 15-16 år gammel. Så en færdigudvokset pik kan sagtens være 7-8 cm når den er stiv. Det er til den lille side, men der er mange mænd der har det.

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål