sperm i ansigtet

brevkassespørgsmål

sperm i ansigtet

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

hej hvad sker der hvis man får sperm i ansigtet, og pludselig får voldsomt udslæt som bumser osv i ansigtet primært rundt om munden. kan det være farligt og er der noget man kan gøre og kan det i værste tilfælde være herpes. Hvis det er tilfældet hvad skal man så gøre. hilsen en bekymret og forvirret pige

Svar:

Hej bekymrede og forvirrede pige

Tusind tak for dit gode spørgsmål; det er godt, du skriver. Umiddelbart tror jeg ikke, at der er en sammenhæng mellem at få sæd i ansigtet og efterfølgende at få bumser og uren hud. På den måde, du beskriver udslættet, kunne det måske lyde som noget, der hedder perioral dermatit (fancy navn for 'udslæt omkring munden') og det har intet med sæd at gøre. Jeg synes bestemt, at du skal opsøge din egen læge, da sådan et udslæt (og andre udslæt også) nemt kan behandles. Jeg kan ikke udelukke herpes (forkølelsessår), men umiddelbart lyder det ikke sådan. Det kan dog også behandles og det vil din egen læge også kunne hjælpe dig med. Med andre ord, tror jeg ikke, at oral sex og dit udslæt har noget med hinanden at gøre, men jeg synes bestemt, at du skal gå til egen læge, så du kan få behandlet dit udslæt :) Hvis du oplever gentagne gener efter kontakt med sæd (dvs. svie/rødme både i skeden, ansigt og andre steder hvor sæden har været i kontakt med), så skal du også lige nævne det for egen læge - sjældent kan man få en irritativ tilstand efter kontakt med sædvæsken. Men igen, det er ikke det første, jeg vil tænke, når jeg læser dit spørgsmål.

Håber, at ovenstående svar gjorde dig mindre bekymret og forvirret. Ellers må du endelig skrive igen :)

Kh Marie

marieljs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål