Psyke

brevkassespørgsmål

Psyke

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Jeg har spekuleret over dette længe. Jeg har oplevet nogle gange noget meget mystisk med min hjerne. I nogen tilfælde tænker og opfatter min hjerne alting meget langsomt. Mine bevægelser og mine verbale tanker foregår utrolig langsomt. Ikke fysisk, jeg bevæger mig med samme hast som normalt, og mine lemmer fejler ikke noget.. Men min opfattelse af alt ting foregår nærmest i slowmotion.. Det varer måske 10-20 minutter (det er svært helt at afgøre når tiden også virker langsommere) og så bliver alting normalt igen.

Det sker i forskellige omfang, nogle perioder kan jeg få det 1 gang om dagen, hvor andre gange kan der være op til 1 måneds "pause".

Tak for du ville læse mit brev :)

Svar:

Kære du

Først vil jeg sige, jeg kan godt forstå du har spekuleret over det du oplever. Det lyder som om det bekymrer dig, eller måske føles ubehageligt?

For mig kan det være svært at fortælle dig hvorfor du får disse oplevelser, hvilket jeg tænker var din årsag til st skrive her?

Du beskriver ikke i hvilke situationer du oplever den ændrede opfattelse af dine bevægelser eller tanker og hvordan du har det i situationen og generelt. F.eks kan man have lignende symptomer når man føler sig stresset eller presset i sin dagligdag.

Jeg vil foreslå du tager en snak med din læge som formentlig kender dig, og der har du mulighed for at uddybe nærmere omkring hvordan du har det og oplever de her forandringer og han/hun kan stille flere spørgsmål og undersøge dig hvis der er behov for det.

Jeg håber du kan brugte mit svar

De bedste hilsner Ida, læge

Idas billede
Ida fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål