Piger på toilet sammen
brevkassespørgsmål af
Kaare
14 år
Jeg synes altid pigerne i klassen går på toilet sammen. Ja det har vel været sådan de sidste par år at en pige fra klassen stort set aldrig går på toilet alene, hun skal altid have en med. Drengene går aldrig på toilet sammen. Jeg undre mig en del over det men tør ikk spørge pigerne hvorfor de altid skal på wc sammen. Nogen af jer der har et bud?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt høre, at du undrer dig over, hvorfor pigerne i klassen går på toilet sammen. Der kan være forskellige grunde til det. Måske er de generte eller nervøse for at gå alene og har derfor brug for selskab.
Men for de fleste piger, så er det, fordi det simpelthen bare er hyggeligt at have selskab og snakke om alle mulige ting, når de skal på toilet. Derfor tager de måske deres bedste veninde eller en gruppe veninder med.
Man kan måske lige fortælle nogle hemmeligheder eller nogle ting, man ikke vil have at andre hører. Det kan være, hvem man kan lide eller hvad man skal lave efter skole. Hvad man tænker om sig selv eller hinanden. Og sladder er nok også en stor del af samtalen. Det kan også være, man lige spiller et spil eller ser en sjov video.
Jeg håber du blev lidt klogere.
De bedste hilsner
Mai