onanere i klassen
brevkassespørgsmål af
J
15 år
hej med jer. jeg tror jeg har et problem. jeg kan ikke stoppe ,med at onanere, og når jeg er i skole kan jeg ikke vente til jeg kommer hjem. så noglegange bliver jeg nød til at gøre det i klassens depot. de andre drenge er ved at få mistanke om det så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. M har sagt at han tror jeg er bøsse. han siger det er fordi jeg kigger på drengene i omklædningen og slår dem i numsen nogle gange, men det er kun for sjov. kan i plzzzz hjælpe mig.

Svar:
Hey J
Jeg kan godt se, du har nogle udfordringer lige nu, og jeg vil gerne dele mine tanker.
Jeg starter bagfra med det her med at M, har sagt at han tror du er bøsse. De fleste drenge kigger på hinanden, når de klæder om. Og det gør de fleste piger for resten også.  Det er helt almindeligt at være nysgerrige på hinandens kroppe. Særligt i teenageårene, hvor alle udvikler sig helt vildt. At man kigger på hinandens kroppe behøver ikke have noget med sex eller seksualitet at gøre. Det er bare nysgerrighed, og fuldstændig uskyldigt.
Men hvis man står rigtig længe og kigger, kan det selvfølgelig godt føles ubehageligt, for dem der bliver kigget på. Måske føler M, at du kigger rigtig længe, så måske er det noget du kan tænke over? Det med at sige at du måske er bøsse, fordi du slår de andre i numsen, kunne måske også være noget M siger, fordi han eller andre ikke synes det er sjovt når du slår dem i numsen? Jeg er helt med på at du gør det for sjov...men er du helt sikker på at de synes det er lige så sjovt som dig? Så måske skal du lige tjekke om dem du slår i numsen faktisk synes det er sjovt. Måske skulle du bare holde en pause med det, og se hvad der så sker.
I forhold til det her med onani, er det helt naturligt at have rigtig meget lyst til at onanere. Nogle gør de ind i mellem, og andre gør det 5-10 eller 20 gange om dagen. Det er alt sammen lige normalt, og helt okay. Men man skal lige sikre sig at andre ikke bliver generet af onanien, eller blandet ind i det med mindre de selv ønsker det. Jeg synes det lyder lidt som om det er det der sker, hvis du onanerer i klassens depot. Det tænker jeg ikke er helt rimeligt overfor dine klassekammerater. Du siger at du bare ikke kan vente, men det tænker jeg faktisk godt du kan. Jeg er helt med på at det kan være mega svært, men det er noget du må øve dig på. Liderlighed er en tanke og en følelse, som man kan lære at slukke for. Og det er faktisk en ret god øvelse, at give sig selv. Det er nemlig dig der skal bestemme, hvornår du skal onanere, og ikke lysten. Det er dig der skal bestemme, at du skal gøre, det på et sted, og et tidspunkt, hvor det ikke kan genere andre. Måske vil nogle være ligeglade, men er ret sikker på at der vil være nogle fra din klasse der ikke ville bryde sig om at klassens depot, også er et onani-lokale.
I gamle dage, sagde man at man skulle tage en iskoldt bad, når man fik lyst til at onanere. Det er ikke altid så praktisk i skolen, men løb en lille tur, tag armbøjninger eller noget andet, der tvinger kroppen og tankerne væk fra lysten.
Det handler ikke om at lysten er forkert, eller om at det er forkert at onanere. Det er det bestemt ikke. Det er naturligt at føle lyst, og blive liderlig, og det er helt naturligt at onanere. Det skal du endelig bare blive ved med.
Det er bare vigtigt at du øver dig på at kontrollere lysten, så du ikke er tvunget til at onanere på steder, hvor det "går ud over" andre. '
Mange hilsner
Lasse