Problem med nøgenbadning
brevkassespørgsmål af
Jens
17 år
Hej, Vi i familien er naturister. Hvilket jeg også selv har interessen for. Problemet ligger bare i det, at jeg er bange for at få stiv pik (selvom der ikke er noget sexuelt i det/ufrivilig rejsning). Vi i har planer om at tage i Frederiksberg svømmehal, hvor der er nøgenbadning om søndagen. Jeg vil rigtig gerne med men hvad gør jeg? Ønsker selvfølge ikke at krænke nogen på den måden (specelt når der er børn tilstede).

Svar:
Kære Jens
Super godt du skriver ind! Det er helt normalt at opleve rejsning, og det sker ofte helt ufrivilligt uden nogen seksuelle tanker eller ophidselse - især i teenageårene. Det er en naturlig reaktion, som kan forekomme uanset om man er påklædt eller nøgen.
Hvis du er bekymret for at få rejsning i svømmehallen, kan du prøve at tænke på noget andet eller distrahere dig selv på en anden måde. Du kan også måske overveje at tage en badekåbe eller et håndklæde med, som du kan tage på, hvis du føler dig ubehagelig til mode eller hvis du kan mærke en rejsning er på vej.
Husk også, at det er okay at have grænser og sige nej til noget, som du ikke føler dig tryg og sikker ved. Hvis du stadig føler dig meget usikker på det med nøgenbadning, kan du måske tale med dine forældre om det, hvordan du har det med nøgenbadning, og evt dine frygt og bekymringer- måske kan de bedre hjælpe dig med at håndtere dine bekymringer og frygt.
Håber mit svar kan hjælpe dig lidt, og god dag til dig.
Venlig hilsen Kylie