hvordan komme jeg mig over ham
brevkassespørgsmål af
Pige som har bruge for hjælp
16 år
hej jeg er en pige på 16. Som er forelske men han har en kæreste men vi skrive sammen hver dag og flirter og ting blive rigtig sexet også noget, du kan ikke andet end at tænker på ham og du falder bare mere og mere, men så modtag du en beskeder fra ham hvor det står at i skal stoppe fordi det gøre ondt på hans kæreste, og nu er der gået noget tid men du har stadig kun ham i hovedet og det gøre ondt, jeg skrive og spurgte ham og han bare lege med min følelser, men har skrive Jeg kan godt forstå dig, og det var ikke en leg for mig. Jeg synes du er sød, og du er generelt hyggelig at skrive med. Jeg ved godt, at jeg kom til at lade mig rive med, og det er ikke i orden af mig. Men det har altså ikke været min mening at lege med dine følelser. Jeg er bare en knold, der skal lærer at tænke mig om. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af selv mere eller hvordan jeg kommer videre fra ham, han er min første forelsket

Svar:
Kære dig
Når jeg læser dit brev, så tænker jeg at du fortjener meget bedre end en fyr, der flirter med dig mens han har en kæreste. Det skriver jeg, fordi selvom han påstår at han ikke legede med dine følelser, så var han helt klar over at han var i gang med noget, som ikke var okay overfor hans kæreste, og det lyder ikke til at han havde tanker om at forlade hende for dig. Så på den måde har han leget med dine følelser, selvom det måske ikke var hensigten.
Forelskelse og hjertesorger kan være meget svære, og særligt når det er første gang. Det kan tage lang tid at komme over det, men det eneste råd jeg kan give dig, er desværre at du skal være tålmodig og give det tid. Det er ikke første gang at jeg ønsker at der fandtes en magisk løsning på at komme over nogen, men jeg har endnu ikke fundet den. Så selvom det gør rigtig ondt, og selvom du tænker meget på ham, så er det bedste du kan gøre, at få afstand fra det hele. Slet hans nr og hans kontakt på sociale medier, og brug noget tid på at gøre noget godt for dig selv. Måske har du en god veninde som du kan tale om det med, eller måske skal du fordybe dig i en fritidsinteresse. Det kan også hjælpe at synge (Eller skråle) med på forskellige kærlighedssange om tabt kærlighed, f.eks. Hun har fyret dig (Danser med drenge), I'm not the only one (Sam Smith) eller måske noget helt tredje, som du godt kan lide at lytte til. Det kan også være at du skal male dine følelser. Du kan også bruge noget energi på f.eks. at løbe eller styrketræne. Træning kan nemlig skabe endofiner i hjernen, som er dem der skaber glæde i kroppen rent kemisk. Så på den måde kan du komme lidt på afstand fra din hjertesorg over at det ikke skulle være jer.
Jeg er sikker på at du møder en ny sød fyr på et tidspunkt. En sød fyr som ikke allerede har en kæreste, og som giver dig den opmærksomhed som du fortjener.
Kærlige hilsner,
Camilla