Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Pige på 19 der lige har fået elastikker i inder munden
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej. Jeg har lige fået elastikker i mine kindtænder som det eneste sted jeg har ikke togskinner eller noget andet på da mine kindtænder sidder og skærer mig ude i kinden. Jeg har haft problemer med at drikke og spise da jeg ridser min tunge i stykker lige meget hvad jeg gør. Jeg prøver at drikke men det gør bare virkelig ondt jeg havde elastikker på den gang jeg fik tænderne men glemte at bruge dem og kan ikke huske hvordan jeg vændede mig til dem jeg har elastikker på hele tiden undtagen når jeg spiser eller børster tænder men jeg bliver ved med at skære min tunge op hvad kan jeg gøre 🥺

Svar:
Hej pige 19år
Mange tak for dit spørgsmål.
Jeg må indrømme, at jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal hjælpe dig.
Jeg tænker, at hvis du er i gang med bøjlebehandling så er den eneste løsning på dit problem, at du hurtigst muligt tager kontakt til din bøjletandlæge, og fortælle dem om dit problem og hører om de kan hjælp dig.
Bøjleapparatur kan være mega irriterende og nogle gange kræver det lang tilvænning for kinder og tunge m.m. Men man skal jo også kunne fungere og spise/drikke.
Jeg håber at du finder en løsning sammen med din bøjletandlæge.
Med venlig hilsen
Mia, tandlægen