penis streng

brevkassespørgsmål

penis streng

brevkassespørgsmål af
Jonas
16 år
Oprettet 11 måneder 3 uger siden

Hej min penis streng gør ondt når den rammer ting som min underbukser eller når jeg bare rør den jeg vil gerne høre hvad man kan gøre Og det sket her i dag jeg havde samleje med med en i fredags

Svar:

Hej Jonas

Mange tak for dit spørgsmål.

Ud fra hvad du skriver, kan der være flere årsager til, at din penisstreng gør ondt. Det er hyppigt forekommende at penisstrengen kan være for stram, hvor den kan kan blive irriteret ved samleje og kan i nogle tilfælde revne. Begge ting er ufarligt. Det kan også skyldes infektion, hvor den vil blive rød, øm og hævet.

I alle ovenstående tilfælde vil jeg anbefale, at du kontakter din egen læge. Hvis penisstrengen er for kort, og det er et vedvarende problem, kan egen læge henvise dig til en urolog (speciallæge), som ved et helt lille indgreb kan forlænge den. Såfremt det er en infektion kan din egen læge behandle dig.

Hvis det drejer sig om en revne i penisstrengen, vil det hele op og ømheden vil ofte forsvinde af sig selv herefter.

God bedring! Mvh Hjalte, læge

hjaltes billede
Hjalte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål