Penis som har et sår under forhuden
brevkassespørgsmål af
birk
13 år
Hej jeg hedder birk jeg har onanere meget på det seneste og lige pludselig kigge jeg ned og så er der et lille sår hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig Birk
Jeg er ikke læge, men jeg tænker, at det er meget normalt, at det kan lede til f.eks. irriteret hud, hvis man onanerer rigtig meget. Typisk vil det gå over igen, hvis man holder en pause, så huden lige kan komme sig igen, og derfor tænker jeg også, at hvis det bare er et lille sår eller hudirriation, som du oplever, så giv det måske lige lidt tid, hvor det kan få lov at hele, og se om det ikke går i sig selv igen. Men det er en god idé lige at holde øje med det. Hvis der kommer lidt betændelse i, eller hvis det bliver mere irriteret, rødt, ømt eller varmt, så kan det være en god idé at få lægen til at kigge på det. Det samme hvis det ikke heler sig op i løbet af en uges tid eller to, så tænker jeg, at det også vil være en god idé lige at få lægen til at kigge på det, bare for at være sikker.
Husk, at selvom det måske er lidt akavet, så er det lægens arbejde at hjælpe med sådan nogle ting, så det er ikke noget, man behøver at være nervøs eller pinlig over.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mange hilsner
Amanda