Onani og sex
brevkassespørgsmål af
anonym
15 år
Hej Cyberhus
Jeg har fået en kæreste her igår og hun sender så billeder jeg onanere til
problemet er bare at også vil se når jeg sprøjter så derfor sender jeg jo videoer til hende når jeg gør det
men hun siger atid at det er spild af god sæd og jeg ved ikke hvad hun mener med det
hun vil også vildt gerne have sex med mig men ved ikke da hun kun er 13 og jeg er 15
hilsen ham der vil have svar hurtigt

Svar:
Hej med dig,
Hvor dejligt du har fået en kæreste. Og skønt, at I har lyst til at dyrke hinanden så meget.
Når din kæreste skriver, at det er spild af god sæd, når du sender hende videoer af, at du sprøjter, så vil jeg tro det hun mener er, at hun godt kunne tænke sig at have sex med dig. Men eftersom jeg ikke er inde i din kærestes hoved kan jeg ikke sige det med sikkerhed. Derfor synes jeg du skal spørge hende.
Der er nemlig ikke noget forkert eller pinligt i at spørge "Hey, hvad mener du egentlig med...?" De fleste af os kan godt lide at blive spurgt på den måde, fordi det viser, at andre er interesserede i os, og vælger at tage sig tiden til at spørge ind, i stedet for blot at antage, at de ved, hvad vi tænker og føler.
I forhold til at have sex vil jeg gerne starte med at rose dig for at stoppe op og tænke dig om, inden I kaster jer ud i det. For du har helt ret i, at du er over den seksuelle lavalder, mens din kæreste er under. Loven om seksuel lavalder er lavet for at beskytte børn mod at blive udnyttet af voksne. Den er således ikke lavet for at ramme kærestepar, hvor der er en mindre aldersforskel, men hvor modenhedsniveauet ellers passer. Så hvis du og din kæreste er ligeværdige og er på samme modenshedsniveau er der ikke som sådan noget galt i, at I har sex.
Når det så er sagt, så er det vigtigt at I tænker jer om før I gør det. For det at have lyst til sex er ikke nødvendigvis det samme som at være klar til sex. Nu ved jeg ikke noget om, hvor meget I allerede har lavet sammen, men inden I har sex er det en rigtig god idé at bruge noget tid på at udforske jer selv og hinanden. På den måde kan I lære jer selv, hinanden og hinandens kroppe rigtig godt at kende, før I har sex. Og så vil det formentlig føles endnu mere dejligt, når I så rent faktisk har sex.
God fornøjelse!
Mange hilsner,
Siv