P-piller og rygning/puff

brevkassespørgsmål

P-piller og rygning/puff

brevkassespørgsmål af
Sofia
14 år
Oprettet 5 måneder 2 uger siden

Jeg vil gerne vide om det også er ligeså farligt at puff imens man tager p-piller, eller om det er værre eller “bedere” end når man ryger og tager p-piller? For jeg har puffet ca siden april og vi er jo i november, men efter jeg er startet på p-piller så er jeg stoppet fordi at jeg ikk viste om det var værre ikk ikk ligeså dårligt som at ryge imens man er på p-piller.

Svar:

Hej

Det er rigtigt at rygning og p-piller ikke er en god kombination. Når man bruger p-piller er der en lille risiko for blodpropper, og hvis man ryger samtidig er risikoen større.
Puff bars er noget relativt nyt, så det er ikke grundigt undersøgt i forhold til p-piller. Men jeg synes det er meget fornuftigt at du er stoppet med at bruge puff, da mit bedste bud er at det er ligeså slemt som rygning.

De bedste hilsner

Mette

mettegcs billede
Mette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål