Splinten i min fod
brevkassespørgsmål af
Sofia
12 år
Hej brevkassen. Igår da jeg trådte ned fra mig seng blev jeg stukket i foden. Hverken mig eller min mor ved om det var en splint eller ej. Siden igår har området omkring stikket været hævet og jeg har kun kunne gå på siden af min fod. Mine forældre siger at det nok går over af sig selv da Panodil ikke hjalp. Jeg syntes dog jeg for mere og mere ondt og jeg ved ikke hvad der er galt. Tåen ved siden a storetåen har været “lam” siden da stikket har været næsten lige under tåen. Jeg ved ikke om jeg skal tage det her seriøst eller om det er noget jeg bare skal glemme. Jeg føler dog at jeg har brug for at søge læge hjælp da jeg ikke kan gå på flad f9d begrund a hævningen. Er der nogen der kan hjælpe?

Svar:
Hej Sofia, og mange tak for dit gode spørgsmål :-)
Hvis det har været et stik i foden, har det formentlig været noget du har trådt på. Jeg ved ikke om det er en splint eller noget lignende. Du skal ikke være bekymret. Hvis dine forældre ikke kan se en splint i din fod, er der formentlig ikke noget. Hvis du oplever at det bliver værre og værre, så synes jeg du skal gå op og blive tjekket hos din egen læge for en sikkerhedsskyld, men det tror jeg ikke bliver nødvendigt.
Derfor: Ingen grund til bekymring, det går formentlig over af sig selv :-)
Mvh
Khaled