onarnani i badet
brevkassespørgsmål af
emilie
13 år
hej cyberhus. jeg onanere hver dag. nogle gang prøver jeg at onanere i badet, men jeg kan ikke. Alle siger(på internettet) at det skulle være så dejligt og nemt. Jeg har prøvet at være alene hjemme og gå i bad for at onanere. Jeg satte noget sexet musik på og fantaserede. Jeg prøvede først at onanere normalt(bare ved at massere mit kloraleis. Da det ikke virkede, satte jeg mit en ene ben op på en stol(i badet) og gav mig selv fingeren i lang tid. Det virkede heller ikke. Jeg satte mig ned på stolen og tog håndbruseren og spulede min skede, men der skete ikke noget. Jeg fik næsten ikke en følelse under nogle af forsøgene, men da jeg bag efter gik ind på mit værelse for at onanere fik jeg en af de bedste orgasmer jeg nogle sinde har haft. Er det normalt ikke at kan få en orgasme af ting andre kan? Jeg ved godt at man onanere på forskellige måder, men når mange på internettet onanere på den måde er det mærkeligt.

Svar:
Kære du,
Tak for dit brev! Det er dejligt at høre, at du udforsker din krop, på en sund og naturlig måde.
Som du selv skriver, er onani en individuel ting, forstået på den måde, at det er forskelligt hvad folk tænder på og hvordan de godt kan lide at onanere. Jeg synes det er rigtig godt, at du prøver dig frem og undersøger, hvad der fungerer for dig.
Du spørger, om det er normalt ikke at kunne få orgasme af ting andre kan. Det korte svar er: Ja, det er det! For ligeså forskellige som vi mennesker er i alle mulige andre henseender, ligeså forskellige er vi, når det kommer til, hvad vi tænder på og hvad der kan give os orgasme. Derfor er det også helt normalt ikke at kunne få orgasme af det "alle" andre kan.
Din manglende orgasme kan også skyldes, at du kun lige er begyndt, at øve dig i at onanere i badet. Du skriver, at du har forsøgt på forskellige måder, alle sammen uden held. Måske er det et spørgsmål om, at du ikke er vant til at gøre det på denne måde, og din krop derfor har brug for en tilvænningsperiode. Det kan dog sagtens stadig væk være, at du bare er en af dem, der ikke kan få orgasme på denne måde, og så er det bare sådan det er.
Mit råd til dig er derfor, bliv ved med at udforske dig selv og hvad du godt kan lide. Måske lykkes det næste gang du prøver i badet eller måske har du ikke lyst til at prøve det mere, men vil hellere prøve noget andet. Det vigtigste er at bevare nysgerrigheden og blive ved med at undersøge og udforske. Når det kommer til at finde det der fungerer for dig, er det i virkeligheden kun fantasien, der sætter grænser.
Jeg håber du kan bruge svaret!
Rigtig god dag!
Venligst,
Stine