Sprøjte orgasme
brevkassespørgsmål af
R
13 år
Hej Cyberhouse. Jeg er en dreng der lige er fyldt 13, og har onaneret i et år. Jeg har meget svært ved at forstår hvad der er en orgasme, og hvornår man "sprøjter". Jeg bliver tit ked af det, når drengene fra min klasse, huvere med de får den ene sprøjte orgasme efeter den anden. Jeg ville meget gerne vide, om hvordan man sprøjter. De erfaringer jeg har selv er at når jeg får en dejlig følelse i kroppen, nærmest som en krampe, bliver jeg ved, men det er som om jeg har mistet lysten helt efter krampen. Der sker intet efter, andet end en dejlig følelse i 4-6 sekunder. Skal jeg bare blive ved eller hvad skal jeg. Hilsen Anonym

Svar:
Hej R
Jeg kan godt forstå, du bliver ked af det. Når de andre snakker om sprøjteorgasmer, og du ikke rigtig føler at du kan det samme.
Jeg tænker, at det nok mest handler om tålmodighed. Som 13-årig er du selvfølglig kommet i puberteten, og din krop er helt sikkert begyndt at udvikle sig. Det her med sprøjteorgasmer, er noget der kommer i løbet af puberten. Men det er ikke sikkert din krop helt er klar endnu. Du kan ikke gøre noget for at det skal gå hurtigere. Din krop vil begynde at producere sædvæske, så du kan sprøjte, når din krop er klar til det. Det er helt almindeligt at nogle 13-årige kan, mens andre ikke kan.
Det du beskriver med de her rystelser, når du onanerer, kunne godt lyde som en orgasme. Og når din krop er klar, vil du også kunne sprøjte når du kommer.
Måske er du heller ikke den eneste, der ikke kan få en sprøjteorgasme endnu. Når drenge snakker om alt det seksuelle, kan de godt nogle gange komme til at pynte lidt på det. Så selv om det lyder som om alle andre kan få en sprøjteorgasme, kan det sagtens være at det ikke er sådan i virkeligheden. For som jeg sagde tidligere, er det altså helt almindeligt, at en 13-årig ikke kan sprøjte.
Det handler ikke om at du gør noget forkert, eller at der er noget galt. Din krop, er bare ikke helt klar endnu, og det skal nok komme. Hav lidt tålmodighed, og lige pludselig, så skal du nok kunne sprøjte.
Gode hilsner
Lasse