Onanere
brevkassespørgsmål af
Peter
17 år
Hejsa jeg er en Dreng på 17 år jeg oplever når jeg tisser eller skal på stort Toilet oplever jeg at der kommer sæd efter jeg har tisset Eller har været på store toilet

Svar:
Kære Peter
Det lyder ikke som en rar oplevelse, og jeg kan godt forstå, at du er forvirret over, hvad der sker med din krop. Det er helt normalt, hvis du er forvirret eller bekymret over, hvad der sker og det er derfor godt, at du kommer ud med dine tanker her.
Jeg har desværre ikke nogle faglige vurderinger på, hvordan det kan være, at der kommer sæd ud, når du har været på toilet. Mon du har snakket med din læge eller en sygeplejerske om det? Hvis ikke du har, kunne det være en rigtig god idé at bestille en tid hos lægen. Han eller hun har mulighed for at tage nogle prøver, hvis det er nødvendigt eller på anden måde undersøge, hvad der kan være årsagen til dine oplevelser. Hvad tænker du om det? Hvis det føles grænseoverskridende at snakke med lægen, kan du måske sende ham eller hende en mail og beskrive problemet i stedet for?
Uanset hvad tænker jeg, at lægen er en god mulighed for at finde ud af, hvorfor du oplever, at din krop reagerer, som den gør. Jeg tænker også, at det vil være rart for dig at vide besked uanset om der er noget galt eller ej, så du ikke længere skal tænke over det.
Med venlig hilsen
Malou