Porno

brevkassespørgsmål

Porno

brevkassespørgsmål af
Dreng
13 år

Er det normalt at man ser porno når man kun er 13 år, og at man vildt gerne vil prøve at have sex?

Svar:

Hey dreng

Rigtig mange drenge på din alder ser porno, så jeg tænker ikke du er unormal.

Husk at det du ser, når du ser porno, ikke er det samme som ægte sex. Det er skuespil og meget anderledes end når man har sex i virkeligheden.

Husk også at porno er lavet af voksne og til voksne. Derfor kan man også let komme til at falde over porno der er ret voldsomt, eller grænseoverskridende. Hvis du ser noget du synes er ubehageligt, så luk det ned. Hvis du ser noget du har brug for at spørge ind til, kan du altid bruge brevkassen her.

Det er også helt naturligt, at du har lyst til sex. Når man kommer i puberteten og kroppen begynder at udvikle sig, får rigtig mange også lyst til sex. Selv om lysten til sex er helt almindelig at have som 13-årig, og det er noget de fleste 13-årige har, så venter langt de fleste unge faktisk til de er 15 eller ældre.

Sex er nemlig bedst når det er noget man har med et menneske man er rigtig tryg ved, og man føler sig helt klar. Det gør de fleste først når de er lidt ældre.

Mange hilsner

Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål