Okay at sove med bar overkrop?
brevkassespørgsmål af
Marie
13 år
Da mig og min veninde ikke var udviklet sov vi altid i nattøj når vi havde en soveaftale. Nu er vi begge to blevet udviklet og så har det lissom været naturligt at vi er begyndt at sove sammen i bar overkrop. Det er lidt svært og forklare. Jeg føler ialftfald jeg lissom har noget og komme med nu og det er dejlig frit. Jeg er også lidt stolt af og gøre det. Så er man lissom lidt voksen eller noget. Tror min veninde har det på samme måde. Men er det bagvendt at sove med nattøj når man ikke er udviklet og så kun i underbusker når man er blevet udviklet? Ved ikke om andre piger gør det? Jeg synes jo ikke det skader vores venskab men at man bliver tætter af det. Hvad tænker i? Vores forældre ved det ikke.

Svar:
Hej
Det er dejligt at du har en god veninde, du sover hos. Og som du er afslappet sammen med. Det lyder som om, I er trygge ved hinanden.
Det lyder som om, der er sket en udvikling, fra at I har haft mere tøj på og at I begge to har det fint med skifte. Det er helt sikkert det vigtigste at mærke efter - hvordan I har det? Har I det fint med at sove med mindre tøj på, så er det helt fint. Der er ikke noget rigtigt eller forkert at gøre, når man sover hos hinanden. Så jeg er sikker på, at der er flere, der gør som jer. Og andre, som ikke gør. Du kan altså roligt gøre det, der føles mest naturligt for dig. Og hvis du får det træls med det en dag, så er det også helt okay og så kan du egentlig bare tage mere tøj på.
Jeg håber, du blev lidt klogere, selvom der ikke er et rigtigt svar på dit spørgsmål.
Mai