Næste skridt

brevkassespørgsmål

Næste skridt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 uge 3 dage siden

Hej Mig og min kæreste har været sammen i fire måneder og jeg elsker ham. Jeg er klar til at tage næste skridt og have sex. Han er ikke min første men han har ikke haft en kæreste før. Jeg har prøvet at lægge op til at vi kunne have sex, men han tager ikke skridtet og jeg ved ikke om det er fordi han ikke føler dig klar, eller om det er fordi han er nervøs, fordi han ikke er min første,? Kunne godt bruge nogle råd til om jeg skal være mere direkte eller om jeg bare skal vente til han selv gør noget?

Svar:

Hej,

Først og fremmest vil jeg anerkende dig for at skrive ind og dele dine tanker og følelser. Det kan være rigtig svært at stå i sådan en situation, og det kræver mod at række ud for at få råd. Det er tydeligt, at du holder meget af din kæreste og tænker over, hvad der er bedst for jer begge.

Når det kommer til jeres næste skridt, kan det lyde som om, din kæreste måske er lidt usikker eller nervøs – hvilket er helt naturligt, når det er hans første forhold. Det er en ny oplevelse for ham, og nogle gange kan det tage lidt tid at føle sig klar, især hvis man sammenligner sig selv med andres erfaringer. Hvis du tror, at han er bekymret over, at du har haft tidligere erfaringer, kan det måske hjælpe at forsikre ham om, at dine følelser for ham er det vigtigste. Det er det, I har sammen, der tæller, og ikke hvad der er sket før. Han skal vide, at du elsker ham for den, han er, og at det ikke handler om sammenligning.

Mit råd til dig er at starte med en ærlig og kærlig samtale. Fortæl ham, hvordan du har det, og at du er klar til at tage det næste skridt, men samtidig vær åben for at høre, hvordan han har det. Det kan være, han også gerne vil, men er nervøs eller usikker. Ved at tale åbent kan I fjerne eventuelle misforståelser og skabe en tryg ramme, hvor I begge kan føle jer godt tilpas.

Det er også vigtigt at give ham tid og plads, hvis han ikke føler sig helt klar endnu. Sex er en stor ting, og begge parter skal føle sig trygge og sikre. Ved at vise ham, at du er tålmodig og respekterer hans tempo, vil han føle sig støttet, og det kan fjerne noget af presset fra situationen.

Til sidst er det vigtigt at respektere hans grænser. Hvis han har brug for mere tid, så vær tålmodig. Når begge parter er klar, vil oplevelsen blive meget bedre og mere positiv for jer begge.

Mvh

Camilla A

cyberhuscamillas billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål