Ændring af ung til ung
brevkassespørgsmål af
Hyppig bruger
19 år
Hej Cyberhus. Dette er ikke et spørgsmål, men mere en opfordring til jer fra perspektivet af en der ofte har brugt cyberhus. Jeg synes altid jeres brevkasse har fungeret godt, men det jeg synes har været bedst herinde, har været jeres ung til ung, som nu hedder Forum. Problemet er at den ikke bliver brugt så ofte længere. Hvilket er en skam. Og det skyldes ikke at folk ikke har spørgsmål, men i stedet hjemmesidens nye layout. Førhen klikkede man bare på “ung til ung” og blev ført direkte dertil. Nu skal man scrolle et stykke ned og klikke på knappen “Forum” derinde som gør at mange ikke finder den desværre. Det er altså ikke bare en teori jeg har. Flere af mine venner som førhen har benyttet sig af ung til ung, har troet den var blevet slettet. Det er altså synd. Især fordi at jeres version fungerede bedre end de andre man kan finde såsom børnetelefonens brevkasse. Så hvis i gerne vil have den benyttet oftere, så ville det være rart hvis i gik tilbage til det simplere layout.

Svar:
Kære Hyppig bruger
Først og fremmest tak fordi du tager dig tid til at dele dine tanker om hvordan vi kan gøre Forum bedre.
Vores nye layout kan sagtens have en betydning for hvordan Forum bliver brugt, og det er helt rigtigt at der er blevet mindre trafik.
Vi kan desværre ikke bare gå tilbage til det gamle layout. Vi har sammenlagt to hjemmesider, sådan at gruppechat.dk nu ikke længere eksisterer som selvstændig rådgivning, men som en del af Cyberhus. Sammenlægningen var noget vi har ønsket over en periode, men pga tekniske udfordringer på det gamle gruppechat.dk var vi nødt til at lave sammenlægningen før vi havde planlagt.
Det betyder at Cyberhus ikke var helt klar til at få en ekstra rådgivningskanal og det er det vi kæmper lidt med i øjeblikket. Vi har nu fem menupunkter, men desværre kun plads til fire, og Forum er bare den kanal der bedst kan klare sig uden at have sit eget menupunkt.
Det er ikke optimalt, men det er nødvendigt at gøre det på den måde lige nu. Vi arbejder på at kunne lave en gennemgribende opdatering af Cyberhus, hvor Forum får en helt afgørende rolle, men det kræver desværre lidt mere tålmodighed.
Vi har forsøgt at skubbe Forum så langt frem på siden som vi kan, med de tekniske muligheder vi har til rådighed lige nu.
Det betyder at topbanneret viser og linker videre til Forum, som det første, når man lander på Cyberhus forsiden. Det samme sker hvis man lander på Gruppechat-siden. Så man kan godt finde ind i Forum, uden at skulle scrolle ned på siden.
Det er fortsat ikke den bedste løsning, men det er den bedst mulige lige nu, og så snart vi har mulighed for at ændre det til det bedre, så gør vi det.
Vi håber du vil blive ved med at bruge Forum, selvom det ikke er som det var tidligere. Der er noget stort og rigtig godt i vente.
Gode hilsner fra Cyberhus Teamet