At miste sin mødom

brevkassespørgsmål

At miste sin mødom

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 2 uger 5 dage siden

Hej brevkasse. Jeg har længe gået med nogle overvejelser ift. at miste sin mødom. Jeg er nu 20 år gammel, og har aldrig været intim med nogen på nogle måder. Jeg har haft et par flirts her og der, men aldrig noget som sådan udviklede sig til mere. Grundet min alder gør det mig nok til lidt af en "late bloomer" at jeg stadig er jomfru, og det har jeg det egentlig ok med, da behovet for sex førhen ikke som sådan har været der. Dog har jeg på det seneste kunne mærke, at jeg virkelig er begyndt at blive meget nysgerrig på det, og vil faktisk rigtig gerne begynde at blive seksuelt aktiv. Selvfølgelig er det jo lysten til det der fylder mest, men derudover vil jeg også bare gerne have noget erfaring til når jeg en dag forhåbentlig møder "the one". Dog er mit problem, at jeg ikke rigtig har noget med nogen pt. og kender heller ikke nogen som har potentiale til at kunne blive til noget. Derfor ville det jo nok skulle være med en fremmed hvis jeg endelig skulle miste min mødom nu. Og det ved jeg til gengæld ikke helt hvordan jeg har det med, da tanken om at skulle være så intim med en fremmed er rimelig skræmmende, især når man aldrig har prøvet det før. Derudover kan jeg heller ikke helt beslutte, hvilken måde evt. ville være den bedste, at gøre det på, altså ift. om det skulle være over en app (tinder fx) at jeg tager kontakt til en eller om jeg skal forsøge at tage med nogen hjem fra fx en bytur. På en eller anden måde kan jeg godt lide tanken om one night stands, men jeg føler mest at det er noget som folk der i forvejen er seksuelt erfarne gør, så ved ikke lige hvordan man evt. skulle navigere rundt i det når jeg nu slet ingen erfaring har. Og hvis jeg endelig skulle møde en "god kandidat" på den ene eller anden måde, hvornår smider man så lige bomben at man er jomfru? For hvis de selv er friske på et one night stand, må man vel gå ud fra at de har prøvet det før og sikkert forventer det samme af en selv? Så siger man det som noget af det første så snart stemningen melder sig, eller venter man til lige inden man går i gang med akten? Ved det simpelthen ikke. Help a girl out!

Svar:

Kære du

Tak fordi du deler dine tanker og følelser. Det er helt normalt at have spørgsmål og overvejelser omkring at miste sin mødom, og det er en personlig oplevelse, der varierer meget fra person til person. Det er vigtigt at huske, at der ikke er én rigtig måde at gøre det på; det vigtigste er, hvad der føles rigtigt for dig. Jeg vil gerne hjælpe dig med at udforske dine muligheder og finde ud af, hvordan du kan nærme dig denne rejse på en måde, der passer til dig.

Først og fremmest er det en god idé at overveje, hvordan du bedst kan finde en partner, som du føler dig tryg ved. Det lyder som om, du har overvejet flere muligheder, hvilket er rigtig godt. Lad os kigge nærmere på nogle af disse måder, du kan møde en potentiel partner på:

Tinder:
Hvis du vælger at møde nogen gennem en app som Tinder, kan det give dig mulighed for at lære personen lidt bedre at kende, før I mødes fysisk. Dette kan måske gøre dig mere tryg ved situationen. Alternativt kan en bytur også være en mulighed, men husk, at det er vigtigt at føle sig helt komfortabel, før du beslutter dig for at være intim.

One-night stand:
Hvis du overvejer et one-night stand, er det vigtigt at sikre, at du føler dig tryg både med personen og situationen. Det er helt okay at være ny på området og tage det i dit eget tempo. Hovedsagen er, at du føler dig godt tilpas og respekteret.

Uanset hvor eller hvordan du finder en person, du gerne vil være intim med, kan det være en god idé at overveje at være åben om din erfaring. At nævne tidligt, at du er jomfru, kan hjælpe med at skabe en ærlig og tryg kommunikation og kan give dig en fornemmelse af, hvordan den anden person reagerer, samt om I har god kemi. Samtidig er det helt i orden, hvis du ikke føler dig klar eller har lyst til at dele denne information. Det er dit valg, og du skal ikke føle dig forpligtet til at fortælle nogen om dine tidligere erfaringer, hvis du ikke føler dig tryg ved det. Det vigtigste er, at du handler på en måde, der føles rigtigt og komfortabelt for dig.

Mit bedste råd er at lytte til dine egne følelser. Hvis du er usikker, kan det være en god idé at tage et skridt tilbage og overveje, hvad der virkelig føles rigtigt for dig. Det er en personlig rejse, og det er vigtigt, at du gør det, som føles bedst for dig.

Jeg håber, at dette kan hjælpe dig med at finde klarhed, og jeg ønsker dig al held og lykke fremover.

De bedste hilsner
Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål