Min penis er stoppet med at vokse

brevkassespørgsmål

Min penis er stoppet med at vokse

brevkassespørgsmål af
Loke
13 år
Oprettet 10 måneder 2 uger siden

Hej jeg er en dreng på 13 som er i puberteten . Min penis er begyndt at vokse (12 cm i stiv tilstand) men jeg syntes bara den ikke er vokset i et stykke tid? Er det normalt? Er det min endelige pik størlse?

Svar:

Hey Loke

Det du beskriver lyder fuldstændig normalt.

Når det kommer til penisstørrelse, varierer det meget fra person til person, og det er vigtigt at huske, at puberteten er en proces, der strækker sig over flere år.

Det, du beskriver, er en del af den naturlige udvikling. I puberteten vokser penis gradvist over tid, og det er ikke ualmindeligt, at der kan være perioder, hvor der ikke sker så meget.  Det er vigtigt at give din krop tid til at udvikle sig, da puberteten fortsætter i flere år, og der kan være flere vækstspurter. Med vækstspurt er mener jeg en periode hvor kroppen udvikler sig meget over en ganske kort periode.

Det er umuligt for mig at sige, om din nuværende størrelse vil være din endelige størrelse, da det varierer fra person til person. Det er også værd at nævne, at størrelsen på en erigeret penis ikke nødvendigvis er den vigtigste faktor for seksuel tilfredsstillelse eller evnen til at opretholde et sundt seksualliv.

En længde på 12 cm er indenfor det område på 10-18 cm, som er mest normal længde for en voksen mands stive penis, så selv hvis din penis ikke vokser mere, så er din penis allerede fuldstændig normal størrelse.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål