Ondt i pikhoved
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg onanere nogle gange flere gange om dagen og så får jeg ondt i pikhoved når den bliver stiv og ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar:
Hey Anonym
Det er et ret træls problem du oplever.
Pikken er ret følsom, og jeg tænker egentlig at det du oplever er ret naturligt. Det lyder ganske enkelt til, at du nogle gange overbelaster pikken, hvis du har dage, hvor du onanerer mange gange i løbet af dagen.
Det kan både være huden på dit pikhoved, der bliver slidt af onani, så det får noget der minder om en mild hudafskrabning. Ikke nødvendigvis noget du kan se tydeligt, men fordi, at huden på pikhovedet er så tynd, skal der ikke så meget til at skabe ømhed.
Det kan også være inde i pikken, at du mærker ømhed. Pikkens svulme, kan godt blive ømme, hvis pikken er stiv i lang tid af gangen, eller hvis man onanerer mange gange på en dag.
Så længe problemet kun opstår, når du onanerer flere gange om dagen, tænker jeg ikke det er noget du skal være bekymret for.
Den helt enkle løsning er er skære ned på antallet af gange. Smerter er din krops signal til dig om at du skal ændre noget. Så hvis du får ondt, så hold en pause. Resten af dagen, og måske en ekstra dag.
Hvis du oplever at du får ondt selvom du ikke onanerer meget, eller hvis det begynder at gøre mere ondt, så skal du nok overveje at tage en snak med din læge for en sikkerheds skyld.
Som udgangspunkt tænker jeg, som sagt, at det du oplever er ret normalt og ufarligt. Så prøv at give pikken lidt ro, og se om det ikke løser problemet.
Mange hilsner Lasse