Min fisse
brevkassespørgsmål af
Pigen der er i tvivl
19 år
Hej Brevkasse. Jeg er en pige på 19 bliver 20 senere på året. Jeg har 2 spørgsmål. 1.) Hvordan ved jeg om jeg er stram forneden? Jeg har været sammen med 3 fyre i alt begyndte da jeg var 15 år. Den ene jeg var sammen med sagde jeg var mega stram men nu har jeg kun haft sex 1 gang inden for de sidste 2-3 år. Så hvordan ved jeg om jeg stadig er stram? 2.) Hvorfor gør det ondt? Jeg har en del sexlegetøj. Men når jeg skal bruge en dildo (Skal lige siges den ikke er ret stor, jeg bruger glidecreme og jeg er tændt når jeg vil bruge den) Så når jeg føre den ind gør det ondt, er det for jeg ikke har haft sex længe at det gør så ondt? vil sige smerten jeg får når jeg prøver at føre den ind er lidt ligesom dengang jeg skulle have sex første gang. (Da jeg havde meget sex kunne jeg nemt have sex 6-7 gange på et døgn hvor det slet ikke gjorde ondt når han førte sin pik ind. og når vi ikke var sammen kunne jeg nemt bruge min dildo hvor det slet ikke gjorde ond) kh pigen der er i tvivl

Svar:
Hej du
Tak for dine brevkassespørgsmål. Jeg vil svare på dem særskilt, som du har stillet dem. Derfor:
1) Det kan være rigtigt svært selv at vurdere, om man er stram forneden. Det kan det være, fordi der kan være forskel på, hvor stram man føles, alt efter hvem man er sammen med. Ligesom der kan være naturlige forskelle i, hvor stram (snæver) eller slap (bred) skeden er fra naturens side, er der også forskel på pikstørrelser. Mænd med store pikke vil formentligt opleve kvinder generelt som mere stramme, end mænd med mindre pikke gør. Du skriver, at du nærmest ikke har haft sex de seneste par år. Derfor bliver jeg nysgerrig på, hvordan det mon kan være, at du pludseligt er blevet nervøs for, om du er stram eller slap? Jeg tror ikke, at det for nogen mænd er af afgørende betydning, om man er stram eller slap i underlivet. Og hvis det skulle blive et problem, kan man som kvinde heldigvis træne skeden ved hjælp af knibeøvelser, så den føles strammere.
2) Det er svært for mig at vurdere, hvordan det kan være, at det gør ondt på dig, når du bruger sexlegetøj. Der kan nemlig være mange forskellige årsager til det, så som at dildoen er for stor, at du ikke slapper af i underlivet, eller at dildoen vinkles forkert, når du fører den ind. Du beskriver, at det føles som den første gang, du havde sex. Måske det blot kræver tid og tilvænning at bruge en dildo - ligesom det kræver tid og tilvænning at have sex? Det kan være, at du ikke bruger din dildo lige så ofte, som du ville have sex, og ikke når at vænne dig til den? Du skriver også, at du tidligere har kunnet have masser af sex uden at få ondt. Derfor tænker jeg ikke, du behøver at være bekymret. Men hvis det er sådan, at du er bekymret for, om der er noget galt med dit underliv, synes jeg, du skal tage til lægen og få det undersøgt. Det er en bekymring, som du relativt nemt kan få svar på ved hjælp af en underlivsundersøgelse. Det kan være rart at få et klart svar, så du ikke behøver bruge tid og energi på at bekymre dig.
De bedste hilsner
Marie