Ting i numsen
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg er en 15 dreng der godt kan lide at onanere. Men på det seneste har jeg tænkt meget om at putte noget i røvensom 2 eller 1 finger/fingre. Men føler det er lidt pinligt da jrg ikke ved hvordan man gør fordi jeg er bange for at ødelægge noget eller gøre noget forkert

Svar:
Hej dig,
Først vil jeg sige, at der ikke er noget pinligt ved dit spørgsmål, tværtimod!  Det du oplever, er meget normalt og du er hverken første eller den sidste, som har lyst til at prøve det. At eksperimenterer er en god måde at lære sig selv og sin krop at kende. På den måde lærer man blandt andet hvad man godt kan lide og hvad man ikke kan lide.
Hvis man skal eksperimentere med at putte noget op i numsen, er det faktisk en god idé at starte med en eller to fingre. Jeg vil gerne slå fast, at du ikke kan ødelægge noget, hvis du bruger dine fingre, og går stille og roligt frem.
For nogle kan det være rart at starte med, at massere hullet ved endetarmen og på den måde varme området op og derefter prøve med en finger.
Det er også oppe i endetarmen, at du kan finde dit g-punkt, som er der hvor prostatakirtlen sidder. Dit g-punkt sidder ca. 4 cm inde i endetarmen og er på str. med en 20’er. Mænds g-punkt er ligesom kvinders meget følsomt område og mange mænd kan synes det er behageligt enten selv at massere prostata eller at ens partnere gør dette. Prostata kan stimuleres med enten fingre, sexlegetøj eller en penis. Det kan være en god idé, at benytte glidecreme, som gør det lettere og mere behageligt at få en finger op i endetarmen.
Skulle du få lyst til at eksperimentere med andet end dine fingre. Er det vigtigt at du kun benytter noget som er beregnet til det, for at sikre at du ikke kommer til at bruge noget der kan skade. I Danmark skal man være 16 år, for at kunne købe sexlegetøj og du ville også kunne få råd og vejledning i de butikker som forhandler det, når du bliver lidt ældre.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh. Anja