Meget våd
brevkassespørgsmål af
mik
16 år
Hej Cyberhus. Jeg skriver, fordi jeg altid bliver ekstremt våd, når jeg er liderlig. Mit ellers ret kraftige undertøj bliver gennemblødt og nogle gange også bukserne udenover (man ville fx nogle gange kunne se en mørk plet på et par jeans). Det sker HVER gang jeg ligger og kysser med nogen, sidder på nogens skød eller laver det mindste andet seksuelt. Det er sygt irriterende, for det ligner reelt, at jeg har pisset i bukserne, og det føles også ret klamt. Udover det ser træls ud og er ubehageligt at skulle deal med, er jeg også bange for, at det måske ville skræmme en eventuel partner væk. Er der noget som helst jeg kan gøre ved det? Og er den mængde udflåd overhovedet normal? Tak på forhånd

Svar:
Hej Mik
Det er ikke særligt ofte, at jeg hører om den problematik, som du beskriver, og derfor kan jeg desværre ikke give dig et klart svar på, om det er normalt, eller hvad du kan gøre ved det. Men jeg kan godt forstå, hvis du er rigtigt træt af det, for det lyder som om, det går dig meget på. Jeg synes derfor, at du skal prøve at gentage dit spørgsmål under #SpørgLægen her i brevkassen. Der er det uddannede læger, som sidder parat til at svare. Hvis du er meget i tvivl om, om det er normalt, kan du også prøve at tage en snak med din læge om det, og om hvad du kan gøre for at undgå, at få våde pletter på bukserne.
Jeg vil også gerne sige, at jeg som regel hører piger fortælle om den samme problematik, som du beskriver: At de bliver for våde. Derfor tænker jeg ikke, at du behøver være bange for, om du skræmmer en kvindelig partner væk. Og som regel er det kun et plus at kunne danne nok smørelse selv, fordi det mindsker den friktion mellem kønsdele eller hånd og kønsdele, som uanset køn kan føles ubehagelig for nogle. Det ændrer selvfølgelig ikke på, at det er træls at ligne en, der har tisset i bukserne ved den mindste opstemthed, men måske det kan være rart at tænke på, at det også har en brugbar funktion for dig. Så er det måske en smule mindre træls, næste gang det sker.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner
Marie