HJÆLP
brevkassespørgsmål af
HELPME
14 år
Hej jeg har klippet mit hår på pikken noget af det af, efter såren er det begyndt senere at stikke meget og klø..... HVAD KAN JEG GØRE. AKUT:

Svar:
Hej du
Det lyder rigtigt træls, at det er begyndt at stikke og klø, efter du har givet din kønsbehåring en trimning. Men det er faktisk meget normalt, at det begynder at stikke og klø, når hårene begynder at vokse ud igen efter en klipning, og det vil heldigvis gå over efter en uges tid eller to, når hårene er blevet lidt længere.
Hårene kan begynde at stikke meget og klø, når de vokser ud, fordi de til at starte med vokser væk fra huden og kan "sidde fast" i underbukserne. Når hårene bliver længere, kan de lægge sig ned mod huden, og så stikker og klør det ikke så meget. Det kan også være, at det klør, fordi huden i det område, hvor du har klippet hårene, kan være blevet irriteret. Det går som regel også over af sig selv igen rimeligt hurtigt.
For at undgå, at det begynder at klø, kan du enten lade behåringen gro helt ud igen eller sørge for at holde trimningen ved lige.
Jeg håber, det var svar nok på dit spørgsmål, og ellers er du velkommen forbi 1-1 chatten.
De bedste hilsner,
Marie