Mangel på følsomhed?

brevkassespørgsmål

Mangel på følsomhed?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

Hej Cyberhus og andre læsere,

Jeg sidder inde med det problem, at jeg føler en form for mangel for følsomhed under onani og samleje. Faktisk er det blevet svært for mig at komme til udløsning, og selve “den gode følelse” under selve onanien er der ikke længere.

Jeg har haft samleje et par gange før, men har ikke formået at komme under nogen af gangene, grundet at jeg simpelthen ikke kunne føle noget som helst. Har forsøgt mig frem i forskellige stillinger, tidspunkter på dagen og med og uden kondom (hun er på p-piller).

Når jeg onaner, kan jeg faktisk kun opnå orgasme ved at ligge ned, med foldede ben, hvor fødderne når hinanden. En slags lotusstilling om man vil, bare hvor fødderne rør hinanden og man har lidt mere strakte knæ.

Jeg har prøvet at ligge ned med strakte ben, stået op, siddet ned, ja næsten alting, men jeg kan simpelthen kun når jeg ligger i den bestemte position der.

Det er begyndt at gå mig lidt på, at en stor del af ens nydelse, og fremtidige sexliv skal påvirkes sådan af min mangel af følelse i min penis.

Det skal siges at jeg onanere næsten dagligt, men at nå en orgasme er meget svært, og det bekymre mig ret så meget, at jeg, ikke engang kan få mig selv til at komme så let.

Hvad kan jeg gøre? Er der nogle gode husråd?

Burde jeg holde op med at onanere? Kan man træne sig til mere følelse?

???

Mvh,

Drengen med mangel af følelse i penis.

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit brev. Det lyder ikke særlig rart, at du mangler en form for følsomhed under onani og samleje. Du fortæller, at det er blevet svært for dig at få udløsning, og at du ikke længere oplever "den gode følelse" når du onanerer. Du skriver også, at du ikke er kommet de par gange du har haft samleje, fordi du ikke har kunnet føle noget. Det lyder som om, at du har afprøvet lidt af hvert for at at komme. Og det er en rigtig god ide, at du prøver dig frem med forskellige stillinger og tidspunkter på dagen, så længe din partner også er med på, at prøve de forskellige ting af.

Det kan også være en ide, at prøve at fokusere på selve akten, og prøve at tænke mindre over "afslutningen", så kan det være, at det vil komme helt af sig selv. Nogle gange kan man presse sin krop, hvis man tænker alt for meget over hvad man gerne vil frem til, og så kan hovedet simpelthen blokere for det, som man gerne vil have sin krop til at gøre. Derfor kan det måske hjælpe dig, hvis du kan prøve at tænke lidt mindre over at opnå at få orgasme, og i stedet fokusere på hvad der er dejligt i øjeblikket ved at onanere eller når du er sammen med din partner.

Du skriver, at du har prøvet nærmest alle forskellige positioner af når du onanerer, men at intet af det har virket. Det er helt forståeligt, at det er begyndt at gå dig på, at en stor del af din nydelse og dit sexliv påvirkes af din manglende følelse i penis og at du er bekymret for, at du ikke kan få dig selv til at komme særlig nemt. Du skriver også at du næsten onanerer hver dag. Det får mig til at tænke på, at det kunne være en ide, at prøve at onanerer lidt mindre i en periode. Det kan være, at det vil give dig lidt mere nydelse og "den gode følelse" og betyde, at du vil få nemmere ved at få udløsning, hvis du ikke onanerer ligeså ofte som nu. Det er i hvert fald værd at give det et forsøg. Hvis det bliver ved med at være et problem for dig, vil jeg anbefale dig at kontakte din egen læge. Så kan lægen vurdere, om der er andet du kan gøre.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Held og lykke med det.

Hilsen Gro.

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål