Love
brevkassespørgsmål af
Frida
12 år
Hej jeg der er den her dreng der går klassen over mig og jeg er virkelig vild med ham altså vi er nogenlunde gode venner og han snakker tit til mig men jeg ville gerne være mere en venner og jeg vil også gerne spørge ham om han ikk har lyst til at henge ud men ved ikk hvordan beg skal sige det kh Frida🙃💗

Svar:
Hej Frida
Hvor er det dejligt at du er blevet rigtig vild med den her dreng. Der er ikke noget så skønt some love❤️
Det er selvfølgelig svært, hvis du ikke rigtig ved hvordan du skal tage det næste skridt og spørge om han vil hænge mere ud. Jeg tænker at du har et rigtig godt udgangspunkt, fordi I allerede har en relation, og fordi I allerede tit snakker sammen.
Når man har følelser på spil, kan man nemt blive helt vildt nervøs, og så begynder man ofte at overtænke, hvad man gør og siger. I virkeligheden betyder det nok ikke så meget, hvordan man lige får spurgt.
Du kan overveje om der måske var en bestemt ting, eller begivenhed der kunne være en god mulighed for at hænge ud. Sker der noget i jeres by, hvor I kunne hænge ud? Måske kan I bare følges hjem fra skole, eller noget helt tredje.
I forhold til at få det sagt tror jeg det kan fungere lige godt at sige det face to face eller skrive en besked. Hvis I tit snakker kan du måske bare spørge sådan lidt henkastet, mens I alligevel har en snak, om han vil lave et eller andet. Det kunne også være der er noget skolearbejde, som I kunne lave sammen, og så hænge ud på den måde.
Jeg ved godt at jeg ikke giver dig nogle ret præcise svar, men det er fordi der ikke rigtig er en facitliste til sådan noget her. Det hele afhænger af hvem man er. Det vigtigste budskab er at du skal prøve at undgå at overtænke det alt for meget. I har allerede en god relation, så du har et rigtig godt udgangspunkt for at, det kunne blive til mere. Hvis han har det på samme måde, betyder måden du spørger ikke ret meget.
Held og lykke med det - Pedro