Reklamer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Vi har sådan en biologi opgave i skolen, hvor vi så har om køns sygdomme. Vi skal så bruge vores mobiler til at søge om det. Nu er problemet så bare at der er begyndt at dukke alle mulige reklamer med det op, når jeg fx. Er inde på andre sider. Kan jeg gøre noget for at de reklamer ikke kommer?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Det lader til at du har fået "malware" på din telefon, som skaber en masse reklame popups, når du surfer. Det er super irriterende.
Prøv nedenstående:
1) Gennemgå dine apps på telefonen og slet de mistænkelige. Hvis du er kommet til at installere en bestemt app ved en fejl, kan det være den der er synderen.
2) Find et godt gratis antivirus- og malwareprogram (app) til din telefon (Malwarebytes eller AVG) - kør en oprydning. Det bør fjerne det meste uønskede.
Geninstaller eventuelt din browser (jeg kan ikke se, hvilken telefon og browser, du bruger - det kan være Safari, Chrome, Firefox eller noget helt andet)
Jeg håber du får bugt med de forstyrrende popups :-)
Mvh Jonas