kan jeg spores vis jeg er kommet til at give mit telefon nummer til en udlander
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
kan du få mit navn? kan du få min ip? ham der fik det var Spansker kan han finde de infomationer vis han ikke bor i Danmark?

Svar:
Hej med dig.
Det lyder til, at du er bekymret for, om en bestemt person kan finde informationer om dig ud fra dit telefonnummer. Man kan ikke finde en IP adresse kun på baggrund af et telefonnummer. Det vil kræve, at du har trykket på et link fra ham. Hvis dit telefonnummer er oplistet i fx Krak eller De Gule sider, vil han i princippet kunne finde dit eller dine forældres navn, hvis dit telefonnummer er registreret i deres navne, men det vil kræve, at han overhovedet kender til de hjemmesider og kan oversætte den information. Det tænker jeg er ret usandsynligt at en, som ikke bor i Danmark, ved. Så kort sagt, tror jeg ikke at det er sandsynligt, at han kan finde flere oplysninger om dig kun ud fra dit telefonnummer.
Hvis han har kontaktet dig på dit telefonnummer, kan du altid blokere ham, hvis du ikke har lyst til at høre fra ham. Så kan han ikke kontakte dig.
Jeg håber, at du har fået svar på dine spørgsmål, og du er blevet lidt beroliget ift. om han kan finde informationer om dig.
Mange hilsner
Pernille