For lille penis?
brevkassespørgsmål af
Simon
18 år
Hej, jeg har det problem at min penis er meget lille. I slap tilstand er den mellem 3-4 cm og i stiv 8-9 cm. Dette gør også, at jeg ikke tør at være sammen med piger, for jeg tror de synes den er for lille. Jeg kan ikke heller trække mit forhud ned over pik hovedet. Jeg er 18 år og alle andre har en langt større end mig. Hvad kan jeg gøre?

Svar:
Kære dig,
Det er rigtig godt, du skriver ind. Jeg tror helt sikkert, at rigtig rigtig mange unge fyre kender til den usikkerhed, du beskriver. Størrelsen på ens pik er, af en eller anden grund, noget der bare betyder rigtig meget, især når man er ung. Det betyder for det meste mere for en selv, end det gør for andre, kan jeg fortælle dig. Den der idé om, at man ikke er mand nok eller ikke kan være god i sengen uden en stor pik, er helt sikkert en myte. Sex er rigtig mange ting, og meget meget mere end bare penis og skede. Der hersker også en eller anden tro om, at piger kun bliver tilfredstillet (og/eller får orgasme), hvis fyren er godt udrustet - igen, lidt af en myte. Faktisk er det kun en lille del af kvinderne, der får orgasme "bare" ved penetration, så det kan sagtens betale sig at øve sig på andre ting, hvis man gerne vil være god i sengen ;)
Når det så er sagt! Så kan jeg stadig sagtens forstå, at størrelsen på din penis betyder meget for dig. Det er helt normalt, at den gør det. Pikke kommer i mange forskellige størrelser og former, og det er meget individuelt, hvad man lige synes er for stort eller for småt. Den gennemsnitlige pikstørrelse er i Danmark 9 cm i slap tilstand og 13 cm i stiv. Det betyder, at de fleste ligger deromkring, men det betyder ikke nødvendigvis, der er noget galt, hvis man ikke ligger deromkring. Det kan tage lidt tid at acceptere sin krop som den er, det er noget de fleste nok arbejder lidt med i flere perioder af deres liv. De fleste vil også opleve at være usikre omkring deres kønsorganer, fordi det netop er meget personligt og intimt, når man viser sig nøgen for en anden. Lige præcis kønsorganer kan være ret svære at ændre på, derfor vil det bedste nok altid være at prøve at arbejde på, hvordan man har det med sig selv, prøve at blive glad for det man har. Der findes nogle "mirakelprodukter" som påstår for eksempel at kunne give en større pik, men det er for det meste noget snyd. Hvis der fandtes noget, der kunne gøre pikken større, ville der nok også være rigtig mange mænd, der benyttede sig af det. Du skal vide, at det er helt normalt at være lidt nervøs omkring sex. De fleste er meget usikre, og de fleste kan nok også nikke genkendende til det med at være bange for ikke at være god nok. I stedet for at søge efter ydre løsninger, tror jeg det bedste for dig vil være at prøve at blive glad for den, du er, og så finde en, der også ser dig og elsker dig for den du er.
I forhold til det du skriver med, at du ikke kan trække forhuden nedover pikhovedet, så synes jeg, du skal prøve at smutte forbi din læge og få kigget på det. Det er svært for mig at sige noget om, hvad det lige kan være ud fra det, du skrive, det kan godt være sådan noget, der forsvinder af sig selv, men det er altid en god idé at få kigget på det for en sikkerhedsskyld.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen eller besøge vores chat til en snak. Du kan også læse en hel masse om sex og kroppen her.
Sophie